Librarie » Carti » Afaceri - Vanzari » Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie

Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie

Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie

Autor: Joan Magretta

Traducator: Tatiana Chera

Editura: BMI

ISBN: 606-93320-1-6

Pagini: 194

An aparitie: 2013

Pret: 40,00 38,00lei


Disponibilitate: la comanda
adauga in cos
Descrierea cartii:

Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie - Joan Magretta

Exemplele din industria transportului aerian abunda - deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele.  Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor.
In astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se indreapta in aceeasi directie, concurand pentru ocuparea pozitiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criza intr-alta, oferind servicii din ce in ce mai slabe.
Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice - iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic.
Cartea explica minutios terminologia folosita de Porter, ofera definitii clare si ilustreaza teoria cu ajutorul unor exemple bine alese din lumea actuala - Southwest, Ikea, Enterprise car rental, Home Depot, Netflix, Blockbuster etc.

Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie
este o reinterpretare a conceptelor de concurenta si strategie din perspectiva lui Porter.
Oferind un mare numar de exemple succinte si citand definitii si comentarii ale lui Porter, autoarea trateaza clar si cuprinzator tematica - cele cinci forte, avantajul competitiv, concurenta si strategia - nu numai explicandu-le mai bine, ci si legandu-le de alte abordari din literatura.
Cartea este recomandata ca supliment sau ca material de baza in cadrul cursurilor introductive de strategie. Totodata este utila, ca punct de plecare, oricarui manager care doreste sa-si lamureasca ideile despre strategie cu nuantele si sa evite erorile de conceptie uzuale.
Apar in fiecare an zeci si zeci de noi carti de afaceri. Nu se intampla insa prea des sa gasesti vreuna care sa-ti atate interesul atat de mult incat sa o citesti de la cap la coada fara sa te opresti. Exact asa s-a intamplat cu cartea lui Joan Magretta despre Michael Porter...

Joan Magretta a facut foarte bine cand s-a apucat sa interpreteze si sa elaboreze mult-citata opera a lui Porter. Cartea nu numai ca te ajuta sa explorezi aceasta opera pentru prima data, ci serveste si ca material de improspatare a cunostintelor, oferind explicatii rapide ale importantelor concepte introduse de Michael Porter in lexiconul de business.
Magretta ofera o prezentare clara si lesne de inteles pentru cititorii care nu sunt MBA dar care sunt dornici sa-si insuseasca ideile despre concurenta si strategie ale lui Porter. Majoritatea studentilor afla de Porter la a doua mana, ceea ce - spune Magretta - creeaza probleme si erori de interpretare  a conceptelor, a caror corectare ar necesita luni de zile de studiu academic al materialelor lui Porter.
In incheiere, Magretta a inclus un interviu extensiv cu Michael Porter, in care acesta raspunde la cele mai frecvente intrebari, in particular despre  provocarile actuale cu care se confrunta companiile. Spune el: "Pietele de capital au devenit toxice pentru strategie. Obsesia pentru cresterea valorii actiunilor a avut un efect distructiv urias asupra strategiei si crearii de valoare".

Cuprins Sa-l intelegem pe Michael Porter. Ghid esential despre concurenta si strategie:

Partea 1 - Ce este concurenta?
Concurenta: mentalitatea potrivita
Cele cinci forte: concurenta pentru profit
Avantajul competitiv: lantul valoric si contul de profit si pierdere

Partea 2 - Ce este strategia?
Crearea valorii: nucleul
Compromisul: elementul constitutiv
Armonizarea: elementul de amplificare
Continuitatea: elementul de activare

Epilog: scurta lista de implicatii
Intrebari frecvente: un interviu cu Michael Porter
Glosarul termenilor folositi de Michael Porter

Comentarii:

  • Mihai Barbu (nota 5) | 17.06.2013
    Am citit cartea in week-end. Rezuma foarte bine conceptele lui Porter, directa, interesanta si usor de citit, iar exemplele sunt foarte tari (IKEA, McDonald's,BMW). Chiar explica foarte bine ceea ce a scris Porter.

CARTI IN PACHETE PROMOTIONALE

Geronimo Stilton: Numele meu este... + Iubirea e ca branza... + Furtul diamantului + Banda motanului + Calatoriile...

Geronimo Stilton: Numele meu este... + Iubirea e ca branza... + Furtul diamantului + Banda motanului + Calatoriile...

110,00leiinformatii carte
Cuvinte care vindeca + Ce ne spunem cand nu ne vorbim + Cele 7 secrete ale cuplurilor fericite

Cuvinte care vindeca + Ce ne spunem cand nu ne vorbim + Cele 7 secrete ale cuplurilor fericite

87,00leiinformatii carte

CARTI RECOMANDATE

Eu ti-am luat cascavalul! Nu fi soarece in labirintul altuia!

Eu ti-am luat cascavalul! Nu fi soarece in labirintul altuia!

16,00 15,00leiinformatii carte
Ghidul antreprenorului

Ghidul antreprenorului

26,00leiinformatii carte
Cele 13 reguli esentiale in vanzari

Cele 13 reguli esentiale in vanzari

39,90 37,50leiinformatii carte
Cos de cumparaturi
0 produse
in valoare de 0 lei
Newsletter
© Copyright Extra Carti, Librarie online, Toate drepturile rezervate | Termeni si Conditii | ANPC
Viziteaza magazinul Extra Carti pe ShopMania